måndag 21 april 2014

Måndag 21/4

God Kväll!
 
I förmiddags fick jag besök från Kristinehamn, Stefan och Samuel Knutsson. Eftersom Samuel har fått en motorcykel och ville övningsköra lastade de upp mc:n på släpkärran och kom.
 Den lille har växt upp och har även passerat sin far i längd.
 Det är en helt annan mundering än vad jag hade när jag hade min Husqvarna på 50-talet. T.o.m. kamera på hjälmen. Kan även användas i vatten.
Klar för körning. Det blev en tur till Gammalkroppa och tillbaka plus någon kortare tur. När han hade kommit tillbaka från turen till Gammalkroppa tog det roliga slut. En polisbil kom förbi på gatan och han trodde att den var på jakt efter honom. Så var det inte. Det är inte ovanligt att de åker förbi. Vi har ju poliser som bor i Nykroppa.

Efter att Stefan slitit med att avlägsna en besvärlig rot, där jag kapat alla växter efter husväggen, blev det en något sen lunch på Prästbäcken Rasta.

God Natt!

Inga kommentarer: