söndag 27 april 2014

Söndag 27/4

God Kväll!
 
Idag gratuleras Elisabeth på 55-årsdagen.
 
Eftersom det ett tag har blivit blött på golvet när jag tvättat var det dags för undersökning. Trodde att det var fel på maskinen, men det visade sig att det var avloppet som inte släppte igenom tillräckligt snabbt. Gjorde ett försök att rensa, men behöver tydligen bättre utrustning.
 Jag har flera "fält" av liljekonvaljer på tomten. De har nu skjutit fart i sommarvärmen.
 Rensade en del ogräs på baksidan av huset och gjorde första sprutningen där.
 När jag höll på som bäst kom Tedenrud med en bullpåse i handen. Lite förmiddagskaffe i det fina vädret. Senare åkte vi ner till Prästbäcken och åt lunch. Där träffade jag på min tandläkare från Karlskoga, som var ute på en rejäl cykeltur. Nu hade han inte cyklat hela vägen eftersom han har en sommarstuga vid en av sjöarna. Det är en aktiv man som åker både Vasaloppet och Vättern runt.

Innan Tedenrud vände hemåt blev det en tur ner till sjön. Just nu 17 grader i vattnet.

Under kvällen har jag blivit bjuden på en konsert i Karlskoga av lilldotera. Det var spelglädje och fullt ös av ett 70-tal på scenen. Orkester, Öjebokören blandat med personer med något slag av funktionsnedsättning samt, som gästartist, Magnus Bäcklund. Man lämnade tillställningen med ett leende på läpparna.

God Natt!

Inga kommentarer: