lördag 19 april 2014

Lördag 19/4

God Kväll!
 
Gick en sväng runt på tomten. På vägen mot sjön börjar fler och fler vitsippor att titta fram där jag i höstas röjde det höga gräset. Någon vecka till så är det som en vit matta.
När jag kom ner till båthuset såg jag hur en dörr hade blåst upp då regeln hade släppt.
Ett hundratal meter från land simmade ett par fiskmåsar. De hade även börjat bygga sitt enkla bo på stenen närmast båthuset. Samma misstag varje år. När det blåser sydvästliga vindar och hela sjön ligger på, spolas boet bort.
Jag tog ut en stol och satt och tittade ut över vattnet och bara njöt i det fina vädret som äntligen uppenbarat sig.
Till 15-tiden hade jag blivit inbjuden till Susanne för lite påskmat. I går hade jag gjort en Jansson som jag tog med mig resterna av. När jag kom dit hade två andra gäster redan kommit, Simon och Kimberly. De små hade lagt sig i soffan och låg och sussade.
Lite senare, lagom till kaffet, kom Sofie och Stefan med Abbe. Stefan försvann snart till tv:n för att inte missa Skellefteå-Färjestad. Matchen såg jag hemma och Färjestads tränare ser mer och mer besvärad ut. Inte konstigt. Seger för Skellefteå med 8-1!! 3-0 i matcher och det fordras bara en vinst till.

God Natt!

Inga kommentarer: