onsdag 2 april 2014

Onsdag 2/4

God Kväll!
 
Eftersom det var längesedan jag städade tog jag upp dammsugaren på andra våning. Tänkte först bara dammsuga, men ångrade mig när jag såg hur dammigt det hade blivit, så det blev även torkning. Kom på en bra ursäkt för att slippa nedervåningen. Skall vara hundvakt och därför väntar jag tills det är avklarat.
 Idag fick jag se den första staren. Det var en ensam stackare, men senare på dagen dök det upp ytterligare två. Den var väldigt lättskrämd så för att få en bild fick jag ta från insidan. Då blev det både koltrast, bofink och stare.
 En sväng ner till sjön och en bild på hembygdsgården på andra sidan sjön.
 Nere vid sjön hade måsarna kommit.
 En bild på huset när jag gick upp från sjön. Tycker att inglasningen inte förstör utseendet på huset.
 En blåmes äter nötter.
 En domherre vilar efter maten.
Åkte in till Filipstad och gjorde lite inköp. Bl.a. grundfärg till inglasningen på insidan samt lite mat på ICA. Tittade in till Susanne, där det blev en kopp kaffe innan jag fortsatte mot sydliga nejder. Hon hade besök av modern från Karlstad.

Skall fortsätta med matchen Linköping-Skellefteå. Efter första perioden 2-4.

God Natt!

Inga kommentarer: