söndag 20 april 2014

Söndag 20/4

God Kväll!
 
Istället för 11-kaffe tog jag kameran och gick ner till sjön. När jag satt och tittade ut över vattnet fick jag se något som rörde sig en bra bit ut. Det kunde ju knappast vara ett par småfåglar som lekte i vattenytan. Knappast heller några småfiskar som höll sig över ytan hela tiden. Jag visste också att det inte fanns någon sten som låg där.

 Efter ett tag kom det närmare mig för att slutligen bara vara ett par meter från mig, som stod på bryggan. Slutligen såg jag att det var en snok som tog sig ett dopp i sommarvärmen. Kanske den har sitt bo mellan stenarna vid båthuset. Jag har tidigare sett snok i vattnet, men då har han haft huvudet en bra bit ovanför vattnet.
 När jag gick från sjön, gick jag ut på gatan för en lite längre tur. Då såg Birgit mig och det var bara att sätta sig på altanen för en pratstund.
 Strax före 13.00 infann jag mig vid Hennickehammar. Döttrarna Susanne, Marina och Charlotte med respektive hade på 75-årsdagen bjudit in mig till middag. Nu passade det och det blev en god påskbuffé.

 Flertalet på plats, däribland en del av barnbarnen.
 Eftersom det var ett riktigt fint väder dracks kaffet utomhus.



 Hela gruppen samlad.
Charlotte följde med mig hem för att fördriva tiden innan hon skulle hämta sönerna i Filipstad. Viktor, som var hos pappa och Andreas som kom med bussen från Lesjöfors. Lemmy tog sig ett rejält bad i sjön. Gärna på jakt efter utslängd pinne.

Tack alla för idag och God Natt!

2 kommentarer:

lotta sa...

tack :) ( men o va blä med äckel orm :P jag skulle iinte stannat o tagit kort ;)) kram o sov gott!

Susanne sa...

Häftigt att få bilden på snoken. Ja jag får väl hålla med om att just nu har du årets bild. Men än är vi inte färdiga med detta år.
Tack för idag.
Kram