torsdag 17 april 2014

Torsdag 17/4

God Kväll!
 
I dag kom vår semesterfirande spanjor tillbaka efter ca 6 månader. Tur, för vi var bara ett par tappra som dök upp idag på gympan.
 
Eftersom Tedenrud var bortrest tänkte jag se om Marina var ledig. Om inte, skulle jag ringa Lotta eftersom jag visste att hon hade tagit semester. Frågan var ju om hon var hemma eller hade åkt iväg någonstans. På väg till Marina fick jag se ett känt ansikte i bakrutan. Det var Lotta som varit och hämtat sin bil efter reparation. Nu svängde jag in på Fabriksgatan och det blev kaffe hos henne innan det var dags för Rotary. Eftersom det var skärtorsdag hade vi inget föredrag inplanerat eftersom misstanken fanns om dåligt deltagande. Nu blev det istället ett gemytligt möte med få deltagare och blandad konversation.
 Strax före mötet fick jag en inbjudan att se Färjestad-Skellefteå i match nr två i finalspelet. Jag tackade nej eftersom jag hade bokat tid med far och dotter Larsson. Sofie har sina däck förvarade hos mig och det var hög tid för henne att byta. Efter bytet en kaffetår innan de åkte tillbaka till sitt.
 Lille Abbe var också med på besöket.
Gudrun hade köpt en tavla av Fallgren på hans utställning. Eftersom den avslutades för en vecka sedan åkte jag och löste ut den. Därför kom jag lite försenad till Sten-Åke och Sofie.

Såg hockeymatchen på tv. Färjestad stod emot bra under större delen av matchen, men Skellefteå tog trots det sin andra seger och leder nu med 2-0 i matcher. Fortsättning på Påskaftonen.

God Natt!

Inga kommentarer: