lördag 26 april 2014

Lördag 26/4

God Kväll!
 
När jag satt och åt frukost och läste mina tidningar ringde Tedenrud. Han tyckte att jag kunde komma in till Karlskoga, då det var "Motordagen" med en massa jippon. Eftersom jag tycker att jag ligger efter i planeringen tyckte jag att det var bättre att jag var hemma och gjorde lite nytta. Nu blev det en tvättmaskin och fortsatt målande, så nu har jag målat allt utom det som skall tvättas och strykas en gång.
 Varje år när jag haft påskliljor i krukor petar jag ner dem på lite olika ställen. Här syns några av dem.
I höstas hade Gudrun med sig hyacinter, som vi planterade. De blommar nu utan att rådjuren bryr sig. Då är det värre för tulpanerna. Där har de varit och knipsat av dem flera gånger. Ibland drar de upp hela löken.

God Natt!

Inga kommentarer: