onsdag 30 april 2014

Onsdag 30/4

God Kväll!
 
Eftersom snart svartvit flugsnappare är på ingång bestämde jag mig för att göra iordning 3 holkar som jag hade liggande för reparation.
 Först satte jag upp en holk för fladdermöss, som jag fick i julklapp av Charlotte. Jag har inte sett någon fladdermus här, men blandad skog med löv- och barrträd samt vatten i närheten stämmer bra för att passa dem. För många år sedan hyrde vi Skarptorp och där såg vi dem och det är ju inte så långt härifrån.
 Här är en av de lagade holkarna. Denna har fått en ny framsida.
Gudrun hade med sig en hummer när hon kom. Jag örtgratinerade den och det blev middagens förrätt.

Efter middagen gick vi ner till Hammarvallen för Valborgsfirande. Desserten lämnade vi tills vi kom hem igen.

Vi hörde sångkören och vårtalet och såg brasan tändas innan vi huttrande gick hem igen. Fyrverkeriet såg vi från köksfönstret.

God Natt!

Inga kommentarer: