måndag 13 oktober 2014

Måndag 13/10

God Kväll!

Trots att man är pensionär lever man veckorna ungefär som när man var aktiv. Helgerna används för mer passiva dagar utan buller från maskiner utomhus. Under förmiddagen startade jag en tvättmaskin. Nu hängde jag tvätten inomhus. Dagordning och lite andra papper till årsmötet på lördag gjordes klart.

Jag har haft robotklipparna avstängda en längre tid. Idag såg jag till att de var fulladdade innan jag rengjorde dem och bytte knivar. Nu står de inne för vinterförvaring tillsammans med laddstationerna. En till två laddningar under vinterhalvåret sedan är de klara för arbete igen till våren.

När Gudrun var här på besök senast hade hon med sig tulpanlökar. Idag planterade jag dem och fram i vår njuter rådjuren av dem. I bästa fall hinner jag också få en blomstrande rabatt..

Under kvällen var det resa till Karlskoga och styrelsemöte i Rotary.

God Natt!

Inga kommentarer: