onsdag 8 oktober 2014

Onsdag 8/10

God Kväll!
 
I morse när jag hämtade tidningarna fick jag se att vimpeln hängde i tallen. Det som inte fick hända hade hänt, linan hade gått av, eller vimpelfästet hade gett sig. Senast det hände, för en del år sedan, fick Sten-Åke klättra upp i tallen och med en krok på ett metspö ta tag i överdelen och få tag på linan. Vet inte om jag vågar köra upp honom igen. Han är ju äldre och troligen lite klumpigare nu. Troligen tar jag ner den till våren. Den ser lätt och smidig ut, men det är en järnstång och väger mycket mer än den ser ut. Samtidigt skulle jag kunna måla den eftersom den börjar se en aning sliten ut.
När jag skulle på styrelsemöte i Kvarnen släppte jag av Gudrun i centrum och hon tittade runt i affärerna innan hon besökte Susanne och Sten-Åke, där jag hämtade henne efter mötet.

Ett besök på ICA innan det bar iväg hem för en middag med kotletter tillagade i ugnen.

God Natt!

Inga kommentarer: