torsdag 23 oktober 2014

Torsdag 23/10

God Kväll!

Efter gympan åkte jag till Tedenrud, som fyller 70 år idag, och uppvaktade honom. Det blev kaffe och tårta innan jag fortsatte till Rotarymötet.

På hotellet träffade jag Kajsa och Harald Jansson, som jag inte pratat med på hela sommaren. Det blev lite information om vad som hänt under sommaren innan de gick in på bistron för dagens lunch.

På Rotarymötet var det två medlemmar som höll var sitt mini egoföredrag.

När jag kom hem såg jag att vårdcentralen vaccinerade mot influensan mellan 13-16. Eftersom man, på grund av sin ålder, tillhör riskgruppen, bestämde jag mig för att åka in och få en spruta. Tänkte att om jag åkte in i slutet av perioden skulle det säkert gå snabbt. Trots att det var två köer till sköterskor blev det i alla fall en väntan på en halv timme. I kön träffade jag en pratsam man. Han sa att min dialekt tydde på att jag inte kom från Filipstadstrakten. Han tyckte att jag pratade som Janne på Leko och frågade om jag visste vem det var och om vi kom från samma ställe. Ja, sa jag. Vi kommer t.o.m från samma familj.

God Natt!

Inga kommentarer: