måndag 1 april 2019

Måndag 1/4

God kväll!

Efter 11-kaffet var det dags att köra Gudrun till bussen i Karlskoga för fortsatt transport till Västerås. När jag lämnat av henne åkte jag förbi Däckson, där jag har mina däck förvarade. Ingen kö utvändigt så jag åkte och ställde mig i kö. Strax efter fylldes kön på och efter någon minut öppnades porten och tre bilar rullade ut och tre nya med mig i spetsen körde in. Tio-tolv minuter senare hade jag fått sommardäcken på och även hunnit betala och kunde köra iväg. De är effektiva, tar in tre bilar i stöten och har två gubbar per bil så det går riktigt snabbt.

Under eftermiddagen fick jag besök av Susanne och Sten-Åke som hade varit på Volvo i Göteborg och hämtat sin nya bil. Lite fika innan de fortsatte färden mot nordliga nejder.
Den nya bilen på sitt första besök.

God natt!

Inga kommentarer: