måndag 8 april 2019

Måndag 8/4

God kväll!

Har varit lat ett tag men idag tog jag på mig snickarbyxorna och gick ut i snickarboa. Jag har en fågelholk som ramlat ner i vinter. När jag tittade närmare på den var den klar för kassering. Tillverkade en ny och satte upp där den gamla suttit. Tänkte ett tag göra ytterligare ett par men det borr som jag använde var inte bra så jag måste skaffa ett nytt innan det blir fler holkar.
Susanne ringde och talade om att Sten-Åke och Stefan skulle komma och såga ner ett träd för att få ved till braskaminen. De anlände och sågade ner ett. Det andra väntar de med eftersom kedjan var för slö för arbetet. Återkommer med ny kedja.
Under kvällen var det dags för andra matchen mellan Djurgården-Färjestad. Färjestad började bra och hade ledning med 2-1 efter andra perioden och såg säkra ut. Under pausen måste de fått sömnmedel för de gick inte att känna igen och Djurgården vann sista perioden med 4-1. Det första klart offside, något som jag tydligt såg plus många andra, men inte domaren.
Samtidigt spelade Timrå-Oskarshamn sjunde och avgörande matchen till SHL. Oskarshamn vann denna och tillsammans med Leksand går de upp till nästa säsong. Två SHL-lag utslagna, inte vanligt.

God natt!

Inga kommentarer: