onsdag 24 april 2019

Onsdag 24/4

God kväll!

Efter frukost registrerade jag månadens betalningar. Därefter var det dags att olja in verandagolvet. Nu är det bara att plocka ut möblerna.

Idag åkte vi in till Köket och åt lunchbuffé. Vidare till systemet för inköp av vin till kommande veckornas lotteri i Rotary. Tänkte ett tag ta turen förbi Ica, men eftersom jag tyckte att det finns tillräckligt för närmaste dagarna skippade jag det.

Under eftermiddagen tvättade jag trallen där jag har grillarna. Eftersom det var bra torkväder kunde jag även olja in den. Nu återstår bara bryggorna, men de tvättar jag inte, bara oljar in.

Jag har fått meddelande om att vattenmätaren skall bytas ut. Det skall ske den 11 maj, tittade i almanackan och såg att det var en lördag. Kunde knappast tänka mig att de jobbar lördagar så jag ringde upp för att kolla. Jodå, det var riktigt. Tänk om de skrivit lördagen den 11 maj, då hade man inte behövt undra.

God natt!

Inga kommentarer: