måndag 14 november 2022

Måndag 14/11

 God kväll!

En mulen dag med en temperatur  på 7 grader under hela dagen.              

När jag öppnade dörren i morse för att hämta tidningarna lämnade två rådjur entrérabatten och ställde sig på gårdsplanen och tittade på mig. När jag fått fram telefonen hade de börjat röra på sig men en fastnade på bild.
Idag var det dags för höstens influensaspruta. Jag hade tidigare fått kallelse med bokad tid. Jag var lite tidig och kom direkt in och eftersom man inte behövde sitta en kvart efter sprutan var jag snart ute igen. Hade jag inte gått in på apoteket och köpt lite tandvårdsartiklar hade jag varit hemma när jag skulle få sprutan. Som vanligt kände jag ingenting av sprutan.
Hemma igen bytte jag om och gick ut och rensade i trädgården. Nu väntar jag på att det skall bli en lämplig dag för att elda upp allt ris som ligger och väntar.

God natt!


Inga kommentarer: