söndag 6 november 2022

Söndag 6/11

 God kväll!

Det grå tråkiga vädret fortsätter och släpper en och annan regndroppe.

Jag hade tänkt hissa flaggan idag men glömde bort det och när jag kom på det lite längre fram på dagen tyckte jag att stor del av dagen redan försvunnit så det blev inget. Kommer fler tillfällen.

Idag testade jag min kaminfläkt på den vedeldade köksspisen. Slängde in ett par pinnar och tände på. Det dröjde inte länge förrän fläkten snurrade för fullt och pressade ut värmen som annars stannar under kåpan. Kollade temperaturen längst bort vid fönstret och den hade höjts med någon grad. Märktes tydligt när jag kom in efter att ha varit ute och fyllt på fåglarnas matburar.

Klockan tre var det dags att följa Degerfors kamp för att slippa kvala för att bli kvar i allsvenskan. De lyckades bra genom att spela 2 - 2 mot Malmö och det var vad som behövdes för att säkra nästa års seriespel i serien.

God natt!

Inga kommentarer: