onsdag 23 november 2022

Onsdag 23/11

 God kväll!

Idag skulle mor Signe fyllt år.

En mulen 0-gradig dag. Efter frukost och tidningsläsning laddade jag en tvättmaskin. Körde ett kort program och under tiden jag väntade på att hänga tvätten blev det tv-nyheter.

Brukar veckohandla på onsdagar men idag avstod jag efter att ha kikat i kylskåpet. Det får bli senare i veckan. 

I morse när jag kom ner vid 8-tiden möttes jag av två rådjur, den ena stod med frambenen på trappan.
Man kan tro att man bor i en djurpark. Dagligen ser man rådjur, ekorrar, fåglar av olika slag samt katter. De senare kommer från olika nykroppafamiljer och tycks trivas här trots att vi inte kommer överens.
Under kvällen mötte BIK Västervik borta. Det började bra med 1-0 efter en halv minut i första anfallet. Västervik kvitterade när det var två minuter kvar av perioden. Andra vann Västervik med 1-0 och i trdje utökade de till 3-1. BIK lyckades kvittera och dessutom göra ytterligare ett mål och vinna med 4-3.
Nästa match hemma på fredag mot Västerås men den matchen börjar inte förrän 20.30 så dagsformen får avgöra om det blir besök i Nobelhallen.

God natt!



Inga kommentarer: