onsdag 24 mars 2010

Onsdag 24/3

God kväll!
Under förmiddagen åkte vi ner till Östra Tandådalen, där man idag körde hundspann med "prova på turer". Det var Gudruns stora önskan att få testa detta. De körde en runda på ca 1,5 km. Detta tog omkring 10 minuter. Släden drogs av åtta hundar. Hon var ensam i släden, men det var flera turer med fyra passagerare, två barn och två föräldrar.
Här skulle det varit en bild på det hela, men tyvärr, batteriet i kameran blev tomt. Reservbatteriet låg kvar i stugan. Det kanske kommer en bild senare eftersom hon har i sin kamera, men jag har ingen kabel som passar till överföringen.
Hela dagen har varit mulen och nollgradig, men utan något snöfall.
Efter hennes tur var det dags för mig att köra en mil på skidor. Jag hade bra glid och något sämre fäste än senast, men jag fick en fin tur. Under tiden som jag var ute hade Gudrun fixat en något sen lunch.
Kvällen ägnas som vanligt åt tv-tittande.
God natt på er!

Inga kommentarer: