tisdag 2 mars 2010

Tisdag 2/3

God kväll!
En strålande dag med sol och temperatur strax under 0. På morgonen dock -10.
Jag hade lössnö liggande längs snövallarna efter plogningen. Det är omöjligt att få upp snön över vallarna eftersom de är så höga nu efter allt snöande. Tog därför fram snöslungan, som inte använts på tre år. Kollade oljan, fyllde på bensin, pumpade fram bensin, chokade, tog tag i starthandtaget och drog ett tag. Vad hände? Slungan STARTADE! Jag blev mycket glatt överraskad. Nu är snön borta och vilken bil som helst kan ta sig in.
Lillebror hade ringt och önskade lunchsällskap. Han hade lunch först klockan två och eftersom jag hade i stort sett två timmar till dess passade jag på att skotta av verandataket efter senaste snöfallet. Tog med mig tumstocken och mätte snödjupet på planen på baksidan. Snödjupet var 70 cm. Då förstår ni att stövlarna inte räcker till.
Vid lunchen fick jag av Janne veta att Simon hade tagit körkort under förmiddagen. Det är bara att gratulera.
Ikväll har jag sett Stefan Holm bli utslagen i "Mästarnas Mästare" och i "Halvåtta hos mig" såg jag en 22-åring laga maten. Kommer att prova något av hans recept.
God natt på er!

Inga kommentarer: