tisdag 30 mars 2010

Tisdag 30/3

God kväll!
Förmiddagen var mulen, men det klarnade upp efterhand. Passade på att ansa krukväxterna och göra lite annat hushållsarbete på morgonen. Gjorde också lite datajobb för Rotary.
Lillebror ringde och ville ha lunchsällskap så jag anpassade min lunch efter det.
Efter lunchen blev det lite pimpelfiske. Isen var mjuk och man sjunker ner ca en dm i sörjan. Efter en halvtimme hade jag fått sex abborrar, som jag gick och överlämnade till Birgit.
Vid halvsextiden startade jag färden till Karlskoga och Kuggarna. Jag hade lovat dagens föredragshållare att hålla med kanon och pc. Han skulle prata om en resa till Sydafrika där han hade varit för ett år sedan. Han hade en dvd som han skulle visa. Det var reseledaren som hade filmat hela resan och sålt skivor till resenärerna.
Nu blir det lite tv och sedan "God natt"!

Inga kommentarer: