onsdag 3 mars 2010

Onsdag 3/3

Växthuset i vinterskrud.
God kväll!
Återigen en strålande morgon med klarblå himmel. Visserligen var det kallt, -18 grader vid 7-tiden. Under dagen var det inte mer än någon grad under noll.
Förmiddagen ägnades åt div. innejobb, skattedeklaration, betalning av Anitas och min restskatt, blomvattning, strykning av tvätt samt laddning av småfåglarnas matbehållare.
Åkte in till Filipstad för lunch. Sprang på lillebror, som hade en halvtimmes rast. Detta efter att ha jobbat en timme.
När jag kom hem tog jag på mig skidorna och åkte ner till båthuset för att se hur läget var. Ner gick bra, men tillbaka upp var inte roligt. I lössnön sjönk man ner och fick inte tag varken med stavar eller skidor. Jag hade tänkt att jag skulle kunna få en stig ner till sjön nu när våren kommer och det är dags att sitta i solen och pimpla. Det återstår några vändor för det.
I kväll ringde Leif, snickaren, han önskade diskutera hur vi skall göra med taket. Jag har ju sagt att jag skall lägga nytt. Hans medhjälpare hade önskemål om att få besked om tidpunkt för att de skulle kunna ta semester för detta. Vi skall träffas i nästa vecka. Det tog "bara" tre år efter det att vi började prata om det.
Nu skall jag fortsätta att titta på fotboll och jag önskar er god natt!

Inga kommentarer: