måndag 1 mars 2010

Måndag 1/3

God kväll!
Idag var det träningsdag igen. Det finns nog de som undrar hur man kan gå upp mitt i natten för att åka 45 km till Karlskoga i halv snöstorm för en timmes träning och dessutom betala för det. Men vid frukosten tillsammans med gympakompisarna känner man sig verkligen nöjd efter väl genomförd träning.
Det hade kommit ytterligare 5-10 cm snö under natten och eftersom jag inte har plogat efter de senaste snöfallen fanns det en hel del att ta bort. När jag kom hem hade inte snöplogen plogat färdigt på gatan och därför stannade jag inne och körde en tvättmaskin. Vid halv tre kom snöplogen. Då startade även jag. När han körde ner mot husen, nedanför mig, körde han för nära dikeskanten och fick ringa efter hjälp. Då kom två traktorer och drog upp honom. Efter min plogning provkörde jag med bilen och det gick bra att ta sig runt. Jag är inte säker på att 2-hjulsdrivna bilar klarar det, så jag kommer att bättra på plogningen i morgon. Det är en massa lössnö som ramlar tillbaka i körbanan eftersom snövallarna är så höga och det är svårt att få bort snön och då blir det ett tjockt lager att köra på och det är ganska moddigt.
Min väderstation visar på bättre väder och fåglarna har börjat kvittra, så nu dröjer det inte länge förrän våren är här. Det är snart dags att gå ut i "snickarboa" och tillverka nya fågelholkar till vårens hyresgäster.
Trots att OS är slut finns det fortfarande sport att titta på. Mellan raderna följer jag matchen mellan Timrå-Modo. Efter två perioder står det 3-3.
God natt på er!

Inga kommentarer: