söndag 28 mars 2010

Söndag 28/3

God kväll!
Trots att jag gick upp som vanligt enligt solen, blev det en timme senare enligt klockan. Detta enligt den enkla förklaringen att sommartiden hade inletts under natten.
Efter frukost var det dags för Gudrun att bege sig hem till Västerås. En halvtimme senare ringde Birgit. Hon hade sett att den röda bilen hade försvunnit och hon behövde hjälp med att uppgradera tv-boxen.
Efter att ha suttit framför tv:n under eftermiddagen och sett skidskyttestafetten kände jag ett behov av att piggna till. Jag plockade ihop alla tidningar till Sten-Åke och åkte iväg och hälsade på hos dem. Det var den påskstädningen.
Efter eftermiddagskaffe och titt på hockeymatchen Färjestad - Skellefteå, 2-1, var det dags för Nykroppa igen.
Gick ner till växthuset och konstaterade att det inte var några större skador efter vintern. De skivor som ramlat ur sitt läge var inte skadade utan kan monteras tillbaka igen.
I eftermiddags fick jag ett SMS från Carola, vår gympainstruktör. Hon meddelade att vi skall börja en kvart tidigare i morgon, dvs 6:45, för att hon skall hinna iväg till jobbet. Därför passar jag på att säga "God natt"!

Inga kommentarer: