söndag 28 februari 2010

Söndag 28/2

God kväll!
Ja, så kom den, den sista medaljen i detta OS. Jag hade sagt fem medaljer, det blev elva. Visserligen hade jag tänkt fem guld, som det blev, men jag vågade inte säga så eftersom det skulle verka skrytsamt och, som ni vet, jag är inte den typen. Johan Olsson gjorde verkligen en bra spurt på 5-milen.
I morse hade det kommit ytterligare fem cm nysnö. Upp på verandataket och skottade av det. Det hade fallit en hel del snö från hustaket, så det blev mycket som skulle bort.
Åkte in en tur till ICA. Idag var hela stan full av Sälen- och vasaloppsresenärer som tankade och passade på att äta innan de skulle ta de sista 20 milen.
Som sagt, nu har det varit 5-milen och härnäst kommer nyheter samt, åtminstone en del, finalen i hockey mellan USA och Canada.
God natt mina läsare!

Inga kommentarer: