lördag 13 februari 2010

Lördag 13/2

Vyer från årets första skidtur.

God kväll!
Detta är ett slags jubileum. Kvällens inlägg är nr 500 i denna blogg!
En kylig , men fin morgon. Sten-Åke ringde och undrade om jag skulle följa med till Karlskoga och se J20-matchen mellan Karlskoga-Kristinehamn. Jag avböjde och åkte istället ut på vinterns första skidtur. Det var strålande sol och 4-5 grader kallt. Så perfekt det kan bli.
Under större delen av turen fick jag åka för mig själv ute på mossarna. När jag hade ca tre kilometer kvar mötte jag Dan Jansson, som tränar för Vasaloppet. Han stoppade klockan och pratade, något han har lätt för. Han hade varit ute i närmare tre timmar när jag mötte honom. Nästa möte blev med Långkvist, som kom körande med skotern och spårsläden. Även han stannade och pratade. Han trodde att den sväng jag gjort var drygt en mil.
Kvällen var ägnad åt den första svenska medaljen i OS genom tjejerna i skidskyttesprint. Tyvärr blev det inte så denna gång. Nu får vi vänta på nästa tillfälle. Än är det ingen fara. Jag har sagt till brodern i USA att vi kommer att ta fem medaljer. Det kan bli fler. Vänta och se.
Lunchen fixade jag hemma. Efteråt blev jag väldigt slö. Efter att ha åkt till Ica och handlat, Susanne har beställt middag till i morgon, kände jag mig pigg igen.
Man kan fundera på hur det skulle ha känts i kroppen om man inte har de två träningarna i veckan. Troligen mer i ben och armar än vad man känner nu.
God natt på er!

2 kommentarer:

Emma sa...

hihi grattis till det 500 inlägget :)

Anonym sa...

Man får tacka./Sven-Olof