fredag 26 februari 2010

Fredag 26/2

God kväll!
Idag kom den första dagen med plusgrader sedan den 10:e december. Det hade också kommit ca 10 cm nysnö. Jag plogade gårdsplanen, men lät vägarna vara. De tar jag så småningom när de plogar gatan och lägger upp snövallarna. Jag skottade även balkongen. Där låg snön halvmetersdjup trots att Gudrun hade skottat där när hon var på besök.
Det har varit ovanligt många domherrar framme under dagen. Tidigare har jag haft en koltrast som varit här och ätit, men idag dök det upp ytterligare en.
För övrigt har det varit lugnt. Åkte till Filipstad för lunch samt fyllde bensindunkarna för att ha i beredskap när ytterligare snö kommer.
Nu väntar jag på andra åket i damernas slalom samt skidskyttestafetten för herrar.
Till er säger jag därför:"God Natt"!

Inga kommentarer: