måndag 1 februari 2010

Måndag 1/2

Småfåglarna äter i kylan.
God kväll!
Idag var det äntligen lite mildare, ca -10 grader vid 5-tiden. Däremot hade det kommit ca 5 cm snö under natten.
När jag åkte in till Karlskoga var det ganska besvärligt. Det var inte nyplogat mellan Storfors och Karlskoga, så det var jobbigt med snöröken. Särskilt när man mötte långtradare, vilket jag gjorde flera gånger. Trots allt kom jag fram i tid till träningen. Under tiden på gymmet, ca två timmar, hade det kommit 10 cm snö på bilen. Totalt hade det säkert kommit ca 30 cm i Karlskoga under morgonen.
När jag lämnade gymmet för att åka till posten tog jag E18. Högra körfältet stod helt stilla av långtradare. Hörde på radion att de höll på att bärga en lastbil. Eftersom jag skulle upp vid rondellen nedanför posten gick det bra.
Hemma i Nykroppa hade det kommit ytterligare 5 cm. Det var bara att byta om och börja ploga. Tänk, vilken tur att jag har Hondan med plog. Det underlättar.
Efter att för ovanlighetens skull ätit lunch hemma och tagit en vilopaus fick jag höra plogbilen nere på gatan. Ut med Hondan igen, och nu är det plogat och fint.
Ikväll har jag tittat på "Gröt, svett och klistervalla", en film om skidlandslagets jobb och slit före OS.
Nu blir det en film på Canal plus innan det blir natten.
God natt på er!

Inga kommentarer: