tisdag 9 februari 2010

Tisdag 9/2

God kväll!
En relativt kall morgon, -12 grader. Förmiddagen ägnades åt diverse hushållsgöromål. Strykning av skjortor, en tvättmaskin lakan, blomvattning och lite undanplockning.
För att inte bli utan olja beställde jag en ny omgång. Nu borde jag klara mig tills bergvärmen är installerad.
Lunchen åt jag tillsammans med Janne på Louise. Tog vägen förbi ICA och inhandlade fågelmat. Det går åt en hel del i kylan. Kråkor och kajor äter också en del. De tar mest talgbollar.
I förebyggande syfte gick jag upp och skottade av verandataket. Jag räknar med att det snart börjar rasa ner snö från det stora taket och då är det bäst att det är så lite som möjligt framför parabolen. Totalt har vi nog ett snödjup på halvmetern. Det märktes när jag gick till stegen och snön gick över stövelskaften.
Susanne ringde och tingade skjuts till Simon, som har samling i morgon eftermiddag för resa till match mot Köping.
Kvällen har varit tv-tittande, halvåtta hos mig samt mästarnas mästare. Får se om det kan bli något mer.

Inga kommentarer: