måndag 15 februari 2010

Måndag 15/2

God kväll!
Efter gympan åkte jag till Arena Reklam. Enligt önskemål från Paavo Jussila, Kroppa IF, hade jag lovat att försöka få tag på små skyltar för att märka milbanan. Jag visste att Anita tidigare hade fått dem därifrån. Expediten, som tidigare hade jobbat i bokhandeln, kom efter 4-5 år forfarande ihåg vad jag heter. Inte minns jag vad han heter.
Fortsatte sedan till Kajsa och Harald för att återlämna brickan, som jag fått en toscakaka på. Jag var tvungen att stanna och dricka kaffe innan det bar iväg hem.
Ja, äntligen har vi fått vår första OS-medalj genom Charlotte Kalla på 10 km fristil. Dessutom av ädlaste valör. Nästa svenska kom 4:a, så det kunde blivit ytterligare en. Strax efter var det herrarnas tur på 15 km fristil. Här fattades det bara två sekunder för bronspengen. Detta genom Markus Hellner, som tog ut sig fullständigt. Det ser lovande ut för kommande tävlingar.
Eftersom det var en tidig morgon idag är det snart dags för sängen.
God natt på er!

Inga kommentarer: