fredag 31 augusti 2012

Fredag 31/8

God Kväll!

Efter frukosten, lite dammsugning innan jag åkte in till ICA för att handla. I Filipstad hade det samlats ganska många bilar antagligen beroende på Oxhäljamarken.

När jag kom hem tog jag ut 4-hjulingen och krattade gården. Därefter upp till datorn för lite bokföring. Fick höra ett ljud och tittade ut på gården. Det var Rudskoga Taxi som var på väg ut till gatan. Jag vinkade och när han kommit en bit såg han mig och återvände. Det var vinklubbens kvartalsleverans, som skulle komma nästa vecka.

Kokade kålsoppa och fläskben, som jag hade köpt på ICA. Hade köpt ett stort kålhuvud och sparade halva för att kunna göra kålpudding senare.

Värmde rester på kycklinggryta och satte mig för att äta då det dök upp en bil utanför köksfönstret. Det var Gudrun som helt ovetandes dök upp. Nu fanns det ju mat till henne också. För andra gången denna dag kom jag helt osökande att tänka på Povel Ramel och hans "Gräsänklingsblues". "Hon skulle komma först i morron och så kommer hon idag".

God Natt!

Inga kommentarer: