onsdag 8 augusti 2012

Onsdag 8/8

God Kväll!

När jag hade ätit frukost fick jag för mig att jag skulle ta en tur till Karlskoga och vittja postboxen. Klockan var kvart över nio och posten stänger 10.00 för att öppna igen på eftermiddagen. Det blev full fart för att hinna i tid.

När jag ändå var i stan åkte jag förbi hos Tedenrud och där var de hemma. Det blev förmiddagskaffe och sedan följde jag med dem när de skulle vattna i växthuset hos bekanta, som var på semester. När Roland höll på kom det en granne, som inte hade känt igen bilen, och kollade så att allt stod rätt till.

Nu hade klockan närmat sig lunchtid, så vi tågade iväg till Steakhouse, där jag blev bjuden på dagens buffé.

När jag kom hem fick jag ringa till ett företag, som skickat en faktura till KAPRO. Troligen var den avsedd för Kartro. Undra hur många år det tar innan man kommit ur alla register.

Jag tog fram gräsklipparen och klippte ett par mindre gräsmattor, men det var otrevligt blött i gräset, så jag väntar till i morgon och hoppas på bättre torkväder innan jag fortsätter med de andra. Klippte istället ur en del syrenbuskar för att få bättre sikt mot sjön.

God Natt!

Inga kommentarer: