tisdag 7 augusti 2012

Tisdag 7/8

God Kväll!

Avslutade gårdagens avbrutna jobb. Tyckte jag var värd en lunch i Filipstad, så det fick bli en dagens med fisk på Louise.

Lite dåligt i skåpen, så det blev även en tur till ICA.

När jag kom hem slog jag på TV:n och såg Lidbergs match i brottningens 96-kg klass. Jag gick ca 200 matcher innan jag ryckte ut i lumpen och har sett en del brottning. Nu fick jag se hur Lidberg, enligt mitt tycke, blev helt bortdömd. Visserligen har brottningen ändrats, men parterreglerna bör ju vara ungefär de samma. Som det är nu, tycker jag att brottning är en gren man kan slopa i OS. Varje gång blir det en massa konstiga domslut och dessutom är det ingen rolig sport att titta på med de nya reglerna. Nu fick ju Lidberg ändå till slut bronsmedaljen.

God Natt!


Inga kommentarer: