onsdag 15 augusti 2012

Onsdag 15/8

God Kväll!

Idag skulle Gudrun ge sig iväg hem, men först ville hon se hur det gick till att koka kräftor. Jag hade vittjat sista omgången 6:30. Det hann även bli förmiddagskaffe innan resan startade. Hur många det blev? Totalt 31 stycken.
 Jag hade lite olika projekt att välja på för dagen. Jag valde att bespruta ogräset på infartsvägen. Det hade börjat bli oroväckande grönt. Det bör vara 6 timmar regnfritt när man har sprutat för att det skall ha full effekt. Kompletterade också runt huset.
 Under eftermiddagen kom Stefan, Samuel och Emma på besök. Emma var ute och övningskörde och de hade valt ett besök hos mig. Stefan tog ett dopp, vattentemperaturen var 22 grader. Eftersom en del tycker att jag ger för positiva värden tog Stefan temperaturen vid botten på dryga meterns djup. Det skiljde knappt två grader, drygt 20 grader alltså. Samuel fiskade och Emma lapade sol.
Kvällen avslutades med att Stefan bjöd på pizza från den nyöppnade pizzerian.

God Natt!

Inga kommentarer: