torsdag 9 augusti 2012

Torsdag 9/8

God Kväll!

Även denna torsdag hade vi Rotarymötet på Pärltuppen. Det kom fem stycken idag, lite med tanke på att det även var föredragshållare. Det var Niclas Undén från Bharat Forge Kilsta, som berättade om företaget i ett  intressant föredrag.

Innan jag lämnade Karlskoga åkte jag till Ö&B och kompletterade min fiskeutrustning med lite nya krokar. Det slank med lite annat smått och gott också.

Idag var det ett riktigt fint gräsklippningsväder, så nu är alla gräsmattorna nyklippta.
När jag var färdig med klippningen och fått i mig lite kalorier gick jag ner till sjön och metade. Jag stod på bryggan och det blev lite napp. Jag drog upp ett antal mörtar. Det kan man väl inte äta tänker ni. Det är inte meningen heller, kan användas till annat roligt.

Lite OS har det också blivit i kväll. Först finalen på 200 meter. Som väntat blev det seger för Bolt och Blake tvåa. Även trean kom från Jamaica. Därefter blev det en bra fotbollsmatch mellan USA och Japans damer i finalen. USA vann med 2-1 i en spännande match.

God Natt!


Inga kommentarer: