måndag 6 augusti 2012

Måndag 6/8

God Kväll!

Idag vaknade jag redan klockan 4.00. Normalt brukar jag somna om igen, men denna gång var det omöjligt. Klockan 5.00 bestämde jag mig för att gå upp. Troligen har det varit för mycket OS-tittande och för lite aktiviteter. Det fick bli en lätt frukost med morgontidningarna. De finns i brevlådan redan halv fem. Trots att det var en strålande morgon gick jag tillbaka till sängen och vaknade som vanligt 7:30 - 8:00.

Det blev en arbetsdag, som började med sekatören i rabatterna, fortsatte med röjsågen och rensning av nässlor och högt gräs vid uthuset för att kunna fortsätta målningen på baksidan. Bestämde mig sedan för att kantskära vid infarten och gårdsplanen för att sedan köra gräsklipparna när gräset hade torkat upp.
När jag var nästan färdig med kanterna och bara skulle kratta ihop torvorna på sista biten och köra bort dem började det regna, så nu får det vänta tills i morgon.

Även idag har det blivit lite OS. Jag såg bl.a. tungvikt i brottning, där svensken tog brons. Det är inte alls samma brottning, som på min tid. Nu är den inte alls rolig att se. Där var det bättre förr.

Det får bli ytterligare någon timme vid apparaten innan jag kryper ner och slår igen de blå.

God Natt!

Inga kommentarer: