lördag 4 augusti 2012

Lördag 4/8

God Kväll!

Tog en promenad förbi kyrkogården och tittade till graven. I år har blommorna blivit fina, kanske det dåliga vädret har varit bra för dem.

När jag gick förbi Birgits, var hon ute och klippte och band upp klängrosor. Jag hjälpte henne med att binda upp de högst upp och sedan blev det förmiddagskaffe.

När jag kom hem slog jag på TV:n och fick se hur vi fick en silvermedalj, nio tusendelar från guld. Det var, en för mig okänd, Lisa Nordén i triathlon, som tog den. Jag såg också hur Anna Lindberg lyckades ta sig till final på 3-meterssvikten. Hon kom in på 10-e plats och jag har svårt att se att hon är ett medaljhopp, men jag får gärna ha fel. Såg också Alshammar komma in som sexa på 50 m fritt. Senare i kväll kom Tornéus fyra i längdhopp, en cm från tredje platsen.

God Natt!

Inga kommentarer: