tisdag 28 augusti 2012

Tisdag 28/8

God Kväll!
 
Idag åkte jag in till läkaren för att få resultatet av alla provrör jag lämnade för drygt en vecka sedan. Allt var bra förutom blodtrycket, som hade ökat sedan förra året. Nu trodde vi att det berodde på att jag hade glömt medicinen när jag åkte till Sälen. Ett uppehåll på 5 dagar. Ingen åtgärd, vi tar ett nytt prov om ca två veckor. När jag hade varit i Sälen i flera dagar kom jag på att jag hade kunnat hämta ut nytt på apoteket där, men då var det bara någon dag kvar, så det fick vara. Annars är det ju enkelt nu när man inte behöver ha med sig något recept.
 
På vägen hem passerade jag ICA och köpte med mig några nygräddade ostfrallor så att Ann-Marie och Harry fick lite färskt bröd till frukosten.
 
Efter frukosten vid 10:30 lastade de bilen och vände hem mot Alingsås.

Jag laddade för att rensa lingonen efter gårdagens plockning. Jag tog på mig en vinterjacka eftersom det fortfarande var kyligt och satte mig på verandan. Under natten hade det inte varit mer än knappt tre grader.

Jag hade först tänkt att klippa gräset, men då jag tyckte att det var för blött fick det istället bli lite olika plock. Datajobb med papperssortering, tvätt, papper och flaskor till återvinningen samt en del strykning. Konstigt nog växer den högen fort om man inte tar den omgående.

Nu är det dags för nyheterna och jag säger:

God Natt!

Inga kommentarer: