torsdag 2 augusti 2012

Torsdag 2/8

God Kväll!

Idag var det nystart för Rotary efter juliuppehållet. Först tänkte jag inte åka eftersom vi har ett par möten på Pärltuppen innan Bofors Hotel öppnar portarna efter semestern. Av tidigare erfarenhet vet jag att det är mycket dålig närvaro då vi använder annan lokal. Eftersom jag ändå skulle ha lunch tänkte jag att jag lika gärna kunde ta den i Karlskoga och gav mig iväg. Mycket riktigt, det blev inget möte. Det var Inge Liljegren och jag som dök upp. Vi tog var sin dagens och hade trevligt tillsammans.

Innan jag åkte hemåt åkte jag till Ö&B och köpte med mig disk-, tvätt- och skurmedel samt schampo för lång tid framöver.
Jag hann knappt komma hem förrän jag fick besök av Susanne och Sten-Åke. De hade med sig kaffebröd, de vet väl att jag brukar ha dåligt med det. De hade också med sig en present, en signerad bok av Arne Stjernlöf, "Två lösa Boy i Bakelinas kiosk". Han har skrivit en bok om sitt liv i Filipstad och det var första försäljningsdagen.

När de återvände till Filipstad slog jag på TV:n och fick se hur det blev ett OS-silver till Sverige i dubbeltrap.

Fint väder gjorde att jag inte kunde låta bli att gå ut och rensa bort grenar på buskar och köra till min rishög.

God Natt!

Inga kommentarer: