lördag 1 december 2012

Lördag 1/12

God Kväll!
 
Eftersom jag hade köpt ingredienser till lussekatter var det bara att köra igång efter frukosten.

Man kan ju fråga sig varför. Det är ju kladdigt och mjöl blir det över hela köket. Till slut blev det i alla fall lussekatter även om man funderar på hur andra kan få dem betydligt vackrare. Någon bagare skall jag inte bli!

Nästa uppgift var att staga upp adventsgranen, som lutar rejält efter allt blåsande. Nu står den något så när rakt. När det blev mörkt tycker jag att det är för lite ljuspunkter, så i morgon blir det troligen en slinga till, som jag har liggande.

Just nu pågår en fartfylld hockeymatch mellan Växjö - HV71. Efter två perioder leder Växjö med 2-0. Första målet var ett riktigt fint självmål. Stackars Mats Trygg.

God Natt!

2 kommentarer:

Janne sa...

Man kanske skulle åka ner och hälsa på dig innan lussekatterna tar slut. Dom var väl inte de vackraste, men de är nog goda! Hälsningar Janne

S-O Svensson sa...

Ni är välkomna. I morgon skall jag till Karlskoga och uppvakta 20-åriga Jennifer.