tisdag 25 december 2012

Tisdag 25/12

God Kväll!

Vaknade , tittade ut, och såg det snöa. Kändes lite olustigt att ge sig ut på vägarna efter alla snövarningar. Efterhand minskade snöandet och jag bestämde mig för att gå ut och ploga undan snön. Det hade kommit ungefär 10 cm och sedan tidigare låg det ytterligare någon centimeter.

Vid halv ettiden åkte jag mot Filipstad eftersom jag tänkte mig in till ICA och köpa med en blomma innan jag fortsatte mot Karlstad och Åsa med familj. När jag kom halvvägs upptäckte jag att mobilen låg hemma. Det känns ju lite naket när den inte är med. Man tror att den behövs om det skulle hända något, men det är ju inte så många år sedan man klarade sig helt utan den.

Hos Åsa stod bordet dukat med julmat och tillsammans med familjen och hennes svärföräldrar åt vi med god aptit. Vi hade en trevlig eftermiddag tillsammans och efter några timmar avslutade vi med kaffe och saffransbullar innan jag begav mig hem till Nykroppa igen.

När jag kom hem hade plogbilen varit framme och plogat upp rejäla snövallar  vid mina infarter,
så det var bara att ta fram 4-hjulingen igen och köra undan dem.

God Natt!

Inga kommentarer: