onsdag 26 december 2012

Onsdag 26/12

God Kväll!

Idag gratuleras Andreas på sin 22-årsdag! Jag uppvaktade honom redan i förmiddags, då jag var på väg till Västerås. Jag stannade till i Karlskoga och blev samtidigt bjuden på frukost hos Lotta.

Jag skulle träffa Gudrun och hennes son med familj från Huddinge vid 13-tiden. Jag låg bra till tidsmässigt, när de sa på radion att det var en olycka på E18 i höjd med Hallstahammar mot Västerås. Strax efter blev det tvärstopp och det kom ett flertal ambulanser och körde förbi på den enkelriktade vägbana som vi stod på. Med jämna mellanrum meddelades det på radion att det var helt stopp. Totalt blev stoppet cirka en och en halv timme. Enligt radion hade en bil snurrat och ett par andra bilar hade blivit inblandade. Fem personer hade fått köras till lasarettet med ambulans. Efter vad som sades med lindriga skador.

Det var ganska tät trafik och hastigheten var ganska hög så det gäller att hålla avståndet annars kan det gå som ovan.

God Natt!

Inga kommentarer: