lördag 8 december 2012

Lördag 8/12

God Kväll!
 
En något mildare morgon, bara 8 grader minus och klart.
 Jag har fått hit ett par koltrastar som tycks ogilla kylan. De burrar upp sig och äter smulorna som ramlat ner på marken vid matborden.

Vid 10-tiden infann jag mig hos Susanne och Sten-Åke för färd till Karlstad för att uppvakta 2-åringen Erik.
 Här har födelsedagsbarnet fått upp första paketet tillsammans med mamma Åsa.
 Storasyster Julia tittar på.
Emma är imponerad av Sten-Åkes skägg.

Efter förmiddagskaffe med lussekatter och tårta åkte vi vidare till Bergvik. Sten-Åke och jag höll oss huvudsakligen till sofforna när Susanne gjorde några inköp. Innan vi fortsatte hem till Filipstad blev jag bjuden på en väl tilltagen lunch.

I kväll är det hockey, utomhus mellan Brynäs och Timrå. Just nu efter period två leder Brynäs med 2-0. Målen gjorda i första perioden.

God Natt!

Inga kommentarer: