lördag 14 juni 2014

Lördag 14/6

God Kväll!

Upp strax före halv sju. Kan tyckas tidigt när det var lördag, men så blir det ibland och det gjorde att det fanns gott om tid för tidningarna.

Körde en tvättmaskin innan jag gick ut och gjorde första strykningen på den sida som var kvar av inglasningen.

Körde till Greeks för att komplettera med lite växter. Bl.a. skulle jag ha två amplar till verandan. Det fanns, men inte två lika. Eftersom de hade slut på amplar kunde hon inte plantera två, men om jag hade egna kunde hon göra i ordning två. Jag köpte samtidigt två påsar med gräsmattegödning. Det gäller att få fart på dem som skall klippas av den nya roboten. Glömde givetvis att ta med påsarna. Kom ihåg det när jag var halvvägs hemma. Vände inte utan åkte hem och tog med två amplar. De planterades under tiden som jag var där. Så kommer jag nog att göra i fortsättningen också.

Tittade efter nattvioler. De är svåra att upptäcka i gräset, men såg i alla fall att det har kommit fram en del.

God Natt!

Inga kommentarer: