onsdag 11 juni 2014

Onsdag 11/6

God Kväll!

Började dagen lite lugnt. Efter frukost vid 7-tiden blev det en tur till växthuset, där jag fyllde på vatten i planteringslådorna.

Plockade fram alla papper för deklarationen. Det var hög tid eftersom jag har förlängt till den 15:e.
Som vanligt kommer det en rejäl restskatt fram i slutet på året.

Målade färdigt på norra sidan av altanen. Nu återstår bara en liten bit på södra sidan.

Eftersom jag inte har hållit jämna steg med roboten blev det ett pass med gräsklipparen.

Åkte in till Filipstad och provianterade, köpte samtidigt blommor till mina krukor samt till graven. Ett kort besök hos Susanne innan jag fortsatte hem.

Jag hade knappt hunnit plocka in i kylskåpet förrän mina hantverkare dök upp. De kom från Hagfors, där det hade varit ett riktigt regnväder. Nu fyllde de på flytspackel på de ställen de tagit bort extra mycket klinkers. På fredag är tanken att de skall göra klar spacklingen.

Såg finalen i Sveriges Yngsta Mästerkock. Man imponeras mer och mer när man ser vad de kan åstadkomma.

God Natt!

Inga kommentarer: