måndag 30 juni 2014

Måndag 30/6

God Kväll!
 
Började arbetsdagen med att köra igång mina två klippare. Körde sedan igång mig själv. På verandagolvet låg en del överblivet virke. Det skulle bort och därför fick jag börja med att städa upp i garaget så att det kunde läggas in med lite ordning.
Täckte sedan det nylagda golvet på verandan med plast. Ställde upp byggställningen, men såg snart att jag borde bygga på en enhet till för att inte riskera att ramla ner när jag skall tvätta och skrapa taket. Det var bara att packa upp nästa paket och nu har jag en ställning som är näst intill omöjligt att ramla ner från.

Nu fick det vara bra med detta för idag och därför avslutade jag med att rensa bort torra och nedhängande grenar på syrenbuskar innan arbetsdagen avslutades med eftermiddagskaffe.

God Natt!

2 kommentarer:

lotta sa...

Gott att du nu tar säkerheten först :) klok pappa har jag! Kram

S-O Svensson sa...

Man blir försiktigare med åren.