torsdag 26 juni 2014

Torsdag 26/6

God Kväll!
 
Sista gympapasset före sommaruppehållet blev ett hårt pass med TRX-band i intervall.
 
Åkte in till Tedenrud för att höra lite nyheter från hans horisont. Stannade inte så länge eftersom Gudrun skulle komma från Västerås. När jag kom hem på gården fick jag se den lilla röda och en person som klev ur bilen. Det kan man kalla vältajmat.
 
Efter lite kaffe grundmålade jag det som hade gjorts i går. Körde bort det gamla räcket till rishögen för att eldas fram i vår. Fyllde på behållarna i växthuset eftersom det var torrt både för gurkor och tomater. De ser dock ut att trivas och den första gurkan kan snart tas.
Här ses det nya räcket. Nu återstår det skrapning och målning, mest under taket. På vissa ställen blir det mest tvättning, men på andra måste jag skrapa rent. Tror jag skall se om det finns någon typ av slipmaskin som kan användas, speciellt på stolparna, som har ett tjockt lager med färg från många målningar.
 
God Natt!

Inga kommentarer: