tisdag 10 juni 2014

Tisdag 10/6

God Kväll!
 
Burken är hittad! Gömd av alla Leifs säckar med bruk och spackel.
 
Idag fick vi välja, gympa klockan 6.00 eller utan instruktör. Vi valde det senare. Carola skulle på kurs för jobbet. Vi gick till maskinsalen och jag valde löpbanan under 60 minuter.
 
När jag kom hem hade Åke redan utfört sitt jobb, dammsuga rent på altanen samt spruta primer. Nu är det klart att mura och spackla för klinkers.
 
Körde en tvättmaskin. Gick ner till växthuset och band upp tomat- och gurkplantorna som växt rejält.
 
Körde bort resterande golvrester från verandan ner till min rishög. Rev upp ett sår på en rostig spik, tvättade och satte på ett plåster. Fortsatte, men nu med arbetshandskar på.
 
Tänkte åka och köpa blommor till graven och mina utomhuskrukor, men eftersom Mikael på F-stad Motortjänst ringde och sa att han skulle komma ut och titta på mitt nya gräsprojekt stannade jag hemma. Passade då på att göra första färdigstrykningen på de åtta stolparna till verandan.
 
När Mikael kom ökade vi från två till tre gräsmattor, samtidigt som jag beställde samma robot som jag har idag. Leverans först efter midsommar.
Min egen planterade Rhododendronkulle. Gräsmattan kommer att skötas av robot2.

God Natt!

2 kommentarer:

KW sa...

Hur i hela friden kan du välja att springa inomhus på löpband i 60 min den här årstiden när det är så underbart att springa ute? ;-)

S-O Svensson sa...

Det var en tillfällig lösning. Sker inte igen.