måndag 2 juni 2014

Måndag 2/6

God Kväll!
 
Eftersom jag skulle träffa revisorn och skriva under bokslutet kl. 13.30 åkte jag in lite tidigare och var med på Nobelklubbens möte. Det hölls på Mässen eftersom Bofors Hotell stänger under sommaren för ombyggnad av köket.
 Hemma på gården stod en bil parkerad när jag kom. Visste ganska säkert vem som var ägaren.
 När jag kom ner till bryggan fick jag se att de första måsungarna var kläckta och därför upp och hämta kameran.
 Som väntat var det Sofie som hade kommit. Hon var barnvakt för Melker och Ella och de försökte meta upp en och annan fisk, men de var svårflörtade.

 Givetvis var också Abbe med på utflykten.
Trots alla på bryggan la sig måsmamman ner på det sista ägget med sina två förstfödda vid sin sida.

Efter lite fika försvann gästerna. Istället kom Leif och Åke med virke till verandastaketet. Såg att jag inte hade grundfärg kvar så jag åkte in till färghandeln och köpte det jag kommer att behöva närmaste veckan.

Tittade även in hos Susanne och Sten-Åke, där det blev jordgubbar och kaffe, innan jag försvann hem till mitt.

God Natt!

Inga kommentarer: