måndag 9 juni 2014

Måndag 9/6

God Kväll!

Slog upp de blå strax efter sju. Klockan 9:00 var jag hos revisorn i Karlskoga och skrev under Invests deklaration. Vid 10-tiden var jag hemma igen och tog en förmiddagskopp tillsammans med Gudrun innan jag körde igång och forslade bort det som var kvar på altanen.

Efter lunchen var det dags för Gudrun att ge sig iväg mot Västerås. Idag var hon inte så glad över att hon hade en del uppdrag närmaste dagarna.

Vid 15-tiden fick jag SMS om att roboten var klar att hämtas. Åkte in och det var en drivmotor som strejkat, varför visste de inte. Testprotokoll visade att alla funktioner var OK. Kostnad? Helt gratis! En fördel med att köpa på hemorten.  Beställde samtidigt ytterligare en robot för gräsmattorna på andra sidan huset. Får besök under veckan för att se om det fungerar som jag tänkt.

Leif var här med fler säckar spackel eftersom det har tagits bort mer än det var tänkt från början. I morgon kommer de att påbörja spacklingen av golvet.

Under kvällen grundmålade jag stolparna till verandan. I förmiddags hade jag varit i Filipstad och köpt impregneringsolja för ändarna. Nu ligger jag med på all målning. Har lyckats ställa en burk grundfärg någonstans, fan vet var, men han säger inget. Nu hade jag så det räckte ändå, men det kommer mer virke till staketet på verandan, som skall målas.

God Natt!

Inga kommentarer: