söndag 22 juni 2014

Söndag 22/6

God Kväll!

Under förmiddagen strök jag upp den tvätt som jag hade liggande. Tog på mig målarkläderna och gjorde första färdigstrykningen på över- och underliggare till staketet på verandan. Nu är det bara färdigmålningen kvar när det är monterat.

När museet hade öppnat, efter 13.00, åkte jag dit för att lämna papper till Brigitte, som hon lämnat till mig för att läsa igenom. Där var det en helgarbetare, som hade talets gåva. Hon hade med en kompis och hon hade kokat kaffe och bjöd på. Hon berättade om hur hon träffat en man som frågat om det fanns ett kafé. När hon svarade att det är nog bara pizzerior tyckte han att det inte lät så trevligt att gå till. Hon hade då sagt att hon skulle iväg till Kvarnen och öppna och om han tittade på utställningen kunde hon koka kaffe under tiden. Hon köpte med lite kaffebröd och han betalade 460 kronor i dricks, d.v.s. 500:-. Han tog inte emot växel utan sa "Det drabbar ingen fattig, jag är läkare".

Slumrade till under fotbollsmatchen Belgien-Ryssland. Nu får det bli en film istället.

God Natt!

Inga kommentarer: